במוזאון לאמנות תיאטרון הבובות הוצגו בובות מוט שטוחות מצוירות בחן וברגישות ומזכירות בעיצובן את הציורים המצריים ובובות כפפה. בנוסף הוצגו סקיצות, ספר המחזות האוריגינלי, ספר הטקסט והמוסיקה של האופרה 'דוד וגלית'. הבובות מתוך ההצגות: 'שלמה המלך ומלכת שבא', 'יוסף ואחיו' ו'דוד וגלית'.
קטה בר לבית פריער נולדה ב-1885 בשטטין. למדה גננות, ציור ומלאכת יד במינכן ובויימאר. ב-1917 נישאה לאלברט בר ויחד הקימו את ביתם בברלין. בנעוריהם היו חברים באגודת 'בלאו וויס' אירגון סטודנטים ציוני. הבית היה מרכז חברתי ציוני בו נערכו פגישות, חגיגות והרצאות. הזוג בר למד עברית, יצר קשרים עם מנהיגי תנועת הפועלים בארץ ישראל והיה פעיל בקהילה היהודית בברלין. קטה, אמנית במקצועה, יצרה בובות תיאטרון על פי דמויות מהמקרא. אלברט כתב את המחזות התנ"כיים בחרוזים ויחד הופיעו בפני ילדים בימי הולדת ובאירועים בקהילה היהודית.
המחזות נשענים על סיפורי התורה ואגדות המלך שלמה. הם מצטיינים בשפה גבוהה, בעיקר לדמויות המרכזיות והמלכותיות. על מנת להחיות את המחזות הוכנסו דמויות משניות. כמו: טי, משרתו של יוסף, עוג מלך הבשן ב'תיבת נח', קיש וריצפה במחזה : 'גן הקסמים של שלמה המלך' ושמעון הרופא ב'שלמה המלך ומלכת שבא' - בובה המעוצבת כקוסם. בפיהם הושמו טקסטים היתוליים, כדי לקרב את הדמויות לקהל הצופים.
בשנת 1933 עלו בני הזוג ארצה והתיישבו בחיפה יחד עם ילדיהם גבריאל ורחל. ב-1935 בנו את ביתם בקרית ביאליק. קטה לימדה אמנות במקומות רבים, בהם כפר הנוער בן שמן, בתי הספר בקריות ואחר כך בקיבוץ כברי – שם היה ביתה לאחר פטירתו של אלברט בשנת 1972. תלמידיה הרבים זוכרים אותה כמורה מופלאה לאמנות.
לאופרה 'דוד וגלית' קטה בר עיצבה את הבובות גם כבובות כפפה מגולפות בעץ. את ההמוסיקה הלחין קראל שלמון בשנת 1952. עקבותיהן של הבובות מתוך המחזות 'גן הקסמים של שלמה המלך' ו'תיבת נח' – נעלמו.
צפו בביצוע המיוחד של מערכה מתוך האופרה 'דוד וגלית' שהופק בבכורה עולמית עבור פתיחת התערוכה
"משחקי הבובות ע"פ סיפורי התנ"ך נוצרו בשנות העשרים של המאה כעבודה משותפת של בעלי אלברט, שכתב את המילים בחרוזים עליזים מלאי חוכמה – ושלי בעיצוב הבובות מחומרים שונים ולפי שיטות שונות. את הרקע לרעיון אפשר לראות מחד בביתנו – בית ציוני – שלמדו בו עברית, יהדות ותנ"ך, מאידך גיסא – בהתעוררות כל שטחי התרבות בעיר ברלין, שם גרנו אחרי מלחמת העולם הראשונה. הייתה זו תקופה פורייה בכל תחומי האמנות: התיאטרון, הציור והפיסול (בסגנון האקספרסיוניסטי).עולם תרבות זה השפיע על היצירה במסגרות שונות: תנועות הנוער, המשפחה ומסיבות חגים של חוגים שונים. תחילה יצרנו את תיאטרון הבובות לפי סיפורי התנ"ך בשביל ילדינו. מאוחר יותר עשיתי לפי דגם הבובות האלו סדרות רבות, והמשחקים הוצגו בחוגים יותר רחבים בחו"ל וגם בארץ"
קטה בר. מרס 1983
תערוכה שניה בסדרת 'הגירת הבובות' | אוצרת: מירי פארי | עיצוב תערוכה: דורה אשד | פתיחת התערוכה: מרץ 2008
ערב פתיחת התערוכה כלל דברים מפי נטע דרור - נינתה של קטה ואלברט בר | 'דוד וגלית' - בכורה עולמית למערכה מתוך האופרה הזעירה לבובות ולזמרים. טקסט: אלברט בר, נוסח עברי: אפריים דרור, מוסיקה: קראל שלמון, עיצוב הבובות: קטה בר, בימוי: מירי פארי, בניית העתקי הבובות: לי צבר. הפעלה: לי צבר וניר טל, זמרים: גיא מנהיים- בריטון, אלכסנדרה שבת- מצו סופרן, איתן שמיצור- פסנתרן. עוזרת במאי: ליאורה שוקרון | קטעים מתוך ההצגה 'אם כל חי' - פנטומימה בובות ווידאו. כתיבה, בימוי משחק: אנה ולסוב. מוסיקה: יפים גלמן. בובות: אירינה גולזמן, יהודית גרינשפן. תלבושות: פולינה אדמובה. וידאו: מתן בן עמי. הפקה מוסיקלית: עופר יאיר. שירה: הילה ברייר. טקסטים לשירים: נתנאל ניסן